12.07.2017

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. WYKONANIE MODERNIZACJI I RENOWACJI ISTNIEJĄCEJ SIECI WODNO – KANALIZACYJNEJ NA OBSZARZE MIASTA SŁUBICE

TRYB WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Trybem wyłonienia Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu jest przetarg nieograniczony. Wartość szacunkową zamówienia na usługę Inżyniera Kontraktu wyliczono w relacji do wartości nadzorowanych robót budowlanych dla których Zamawiający przewiduje zamówienie usługi Inżyniera Kontraktu realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Słubice" Wartość robót budowlanych, które wzięto pod uwagę w kalkulacji szacunkowej wartości zamówienia wyceniono na podstawie kosztorysu inwestorskiego powiększonych o rezerwę inwestycyjną, będąca konsekwencją przyjęcia obmiarowego sposobu rozliczania kontraktu na roboty budowlane (FIDIC czerwony). W ustaleniu szacunkowej wartości zamówienia uwzględniono przewidziane SIWZ IDW zamówienia uzupełniające w wysokości nieprzekraczającej 20% zamówienia podstawowego. Ostatecznie ustalona szacunkowa wartość zamówienia przekracza kwotę 418.000 €, dlatego dla danego zamówienia stosuje się reżim Ustawy PZP. Procedura postępowania została opisana w SIWZ IDW. Zamawiający sektorowy zobowiązany jest do stosowania ustawy jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Ustawy PZP (...) co na podstawie §1, pkt. 3) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. wynosi dla usług kwotę 418.000 €. 
Zakres upublicznienia ogłoszenia o zamówieniu dla przedmiotowego postępowania jest następujący: Ogłoszenie o zamówieniu podlega obowiązkowemu opublikowaniu na stronie internetowej Spółki, gdzie dostępna jest cała Specyfikacja przetargowa postępowania. Spółka informuje również o przetargu w siedzibie Spółki, poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu na tablicy ogłoszeń. Dodatkowo, w związku z przekroczeniem progu 418.000 € dla usług ogłoszenie o zamówieniu (jak również: ew. ogłoszenia o zmianie ogłoszenia o zamówieniu oraz ogłoszenie o udzieleniu ogłoszenia) podlegają obowiązkowej publikacji w Urzędzie Publikacji Unii Europejskiej (UPUE).

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. "WYKONANIE MODERNIZACJI I RENOWACJI ISTNIEJĄCEJ SIECI WODNO-KANALIZACYJNEJ NA OBSZARZE MIASTA SŁUBICE". Zadanie realizowane jest przy wykorzystaniu WARUNKÓW KONTRAKTOWYCH FIDIC dla Budowy DLA ROBÓT INŻYNIERYJNO -BUDOWLANYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, 4 Wydanie angielsko polskie, niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999), opracowanego przez Międzynarodową Federację Inżynierów i Konsultantów,  FIDIC (książka  czerwona). W kontrakcie na roboty budowlane obowiązywał będzie obmiarowy sposób rozliczania robót. W skład głównych obowiązków Inżyniera Kontraktu wchodzi następujący zakres: 
Zakres 1. Weryfikacja Opisu Przedmiotu Zamówienia na roboty budowlane (przed wszczęciem postępowania przetargowego na roboty budowlane) w celu oceny wewnętrznej spójności i kompletności dokumentów, jednoznaczności użytych określeń oraz wyeliminowania ewentualnych, niedozwolonych oznaczeń wskazujących na marki i/lub znaki towarowe. Ponadto wskazanie ewentualnych rozbieżności w zakresie zasad odbioru robót pomiędzy opracowaną STWIORB a Kontraktem FIDIC na Roboty budowlane (w przypadku rozbieżności należy dostosować STWIORB do Kontraktu FIDIC). Inżynier zobowiązany jest ponadto do weryfikacji Przedmiaru Robót czy zawiera wszystkie kluczowe elementy /pozycje rozliczeniowe ujęte w Projekcie budowlanym. Ponadto czy zaproponowany przez Projektantów Harmonogram Robót budowlanych jest kompletny, realny i zawiera właściwą sekwencyjność działań, co ma na celu określenie ostatecznych ram czasowych kontraktu FIDIC. Uwaga! Zamawiający przewiduje wyodrębnienie w zamówieniu na roboty budowlane dwóch części zamówienia: Cześć I związana z sieciami wodociągowymi i Część II związana z sieciami kanalizacyjnymi. W przypadku wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez dwóch odrębnych Wykonawców obowiązkiem Inżyniera Kontraktu będzie zarządzanie dwoma kontraktami FIDIC. Zakres ten obejmuje: Etap I. Ocenę merytoryczną dokumentacji technicznej (wskazanie ewentualnego zakresu poprawy/uzupełnienia przez autorów dokumentacji projektowej we wskazanym zakresie), z wykorzystaniem metody listy sprawdzającej. Definicja Listy sprawdzającej została podana w TOM II.(Wzór umowy) Rozdział 1, klauzula 1.1.42. Etap II. Przygotowanie dokumentacji projektowej na wykonanie robót budowlanych do wszczęcia postępowania przetargowego na roboty budowlane (w wersji elektronicznej w tym odpowiednie po/katalogowanie plików oraz ich zapisanie w odpowiednich formatach) - po uwzględnieniu dokonania przez projektantów koniecznych korekt i/lub uzupełnień. Wskazanie listy uzupełnień przez projektantów papierowej wersji poprawionych dokumentów. 
Zakres 2. Doradztwo techniczne w trakcie procedury przetargowej na roboty budowlane obejmujące: Etap III. Składania ofert: weryfikacja odpowiedzi do Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) udzielnych przez autora dokumentacji technicznej w ramach nadzoru autorskiego. Wspólne formułowanie z Zamawiającym i Projektantami w ramach nadzoru autorskiego odpowiedzi na pytania wykonawców do OPZ, które będą przekazywane wykonawcom biorącym udział w postępowaniu. Etap IV. Ocena oferty Wykonawcy ocenionego najwyżej: Ocena techniczna oferty pod kątem zgodności z Opisem Przedmiotu Zamówienia; Ocena potencjału technicznego wykonawcy w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu pod względem technicznym. Ocena wyceny robót budowlanych dokonanej przez Wykonawcę ocenionego najwyżej (pod kątem "rażąco niskiej ceny" oraz stosowania niedozwolonej "inżynierii finansowej" (na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę formularza cenowego"). - Struktura podmiotów zaangażowanych w postępowanie przetargowe (istotna w ocenie roli Inżyniera Kontraktu w Postępowaniu Przetargowym) została opisana w Tomie III. Specyfikacji pn. " Opis Przedmiotu Zamówienia na Inżyniera Kontraktu". Inżynier Kontraktu stanowi wsparcie techniczne Komisji Przetargowej wyodrębnionej z członków Jednostki Realizującej Projekt (JRP). - pełni jedynie funkcję pomocniczą w zakresie technicznych aspektów postępowania. Dominującą rolę pełni JRP. Etap V. Wybór najkorzystniejszej oferty oraz podpisywanie umowy na roboty budowlane. Obowiązkiem Inżyniera Kontraktu na tym etapie jest dostarczenie ["Księgi komunikatów Inżyniera"] standaryzującej przepływ informacji pomiędzy uczestnikami procesu budowlanego (Wykonawcą, Zamawiającym i Inżynierem Kontraktu).w trakcie całego procesu inwestycyjnego- Będą to wzory odpowiednich pism/ wewnętrzne formularze oceny dokumentów Wykonawcy Robót Budowlanych/Szablony dokumentów wymaganych od Wykonawcy Robót Budowlanych w związku realizacją umowy według reguł czerwony FIDIC. -Dla zapewnienia odpowiedniej sprawności w zakresie merytorycznej oceny dokumentów budowy o charakterze technicznym (pomocniczym), które Wykonawca robót budowlanych zobowiązany będzie dostarczać na poszczególnych etapach realizacji Kontraktu na Roboty Budowlane - FIDIC. Standard dokumentów budowy będzie wyznaczała księga komunikatów Inżyniera Kontraktu. Doradztwo techniczne w trakcie obowiązywania Kontraktu na Roboty Budowlane: Etap VI. Ocena gotowości wykonawcy robót budowlanych do rozpoczęcia robót. Na tym etapie obowiązkiem Inżyniera kontraktu jest: weryfikacja wszystkich niezbędnych dokumentów potwierdzających gotowość realizacyjną Wykonawcy robót do rozpoczęcia robót budowlanych oraz protokolarne wspólne z Zamawiającym przekazanie Wykonawcy terenu budowy (lub pierwszego odcinka terenu budowy) wraz z udokumentowaniem całej procedury w postaci Protokołu z przekazania. - Przekazanie Terenu budowy może być etapowe (w związku z możliwością podziału zamówienia na strefy) Etap VII. Nadzór inwestorski nad Robotami budowlanymi wraz z udokumentowaniem całej procedury. Egzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych przestrzegania warunków kontraktu na roboty budowlane. Kontrola jakości prowadzonych robót budowlanych pod kątem zgodności z Opisem Przedmiotu Zamówienia Robót Budowlanych oraz obowiązującymi przepisami prawa. Kontrola postępów prac w odniesieniu do obowiązującego Harmonogramu Robót i wyznaczonych w Kontrakcie FIDIC -kamieni milowych. Rozliczanie rzeczowo -finansowe (obmiarowe) Wykonawcy z wykonanych prac. Odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu. Odbiór poszczególnych etapów prac. Ocena Raportów o postępie przedkładanych przez Wykonawcę. Wystawianie Przejściowych Świadectw Płatności. Udział we wszelkich próbach eksploatacyjnych i końcowych wraz z ich oceną. Wystawienie Świadectwa Przejęcia. Funkcja Inżyniera Kontraktu obejmuje również obowiązki występujące w Rozdziale 3 polskiego Prawa Budowlanego dla funkcji "Inspektora Nadzoru Inwestorskiego". Etap VIII. Wyegzekwowanie usunięcia przez Wykonawcę Robót Budowlanych zgłoszonych wad i usterek w okresie wyznaczonym na usuwanie wad. Wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych obowiązków dotyczących procedury zgłaszania wad i wystawienie Świadectwa Wykonania po spełnieniu wszystkich warunków określonych w Kontrakcie FIDIC na Roboty Budowlane. Udokumentowanie wszystkich zrealizowanych procedur. Dokonanie zestawienia końcowego wykonanych robót na podstawie rozliczenia końcowego Wykonawcy z pogrupowaniem na poszczególne środki trwałe i ustalenie kosztów bezpośrednich jakie należy przypisać indywidualnie do każdego ze środków trwałych (rozliczenie to powinno być przekazane w Excelu na podstawie dokonanych rozliczeń budowy. Ponadto rozliczenie Inżyniera powinno wskazywać na ostateczne długości zmodernizowanej sieci wodno kanalizacyjnej dla każdej z ulic z odniesieniem do stanu wyjściowego i końcowego dla ustalenia ostatecznych wskaźników produktu Projektu POIIS 2014-2020. Udokumentowanie wszystkich zrealizowanych procedur i przekazanie kompletu dokumentacji zgromadzonej podczas realizacji Umowy. 
Zakres 3. Udzielenie 5 letniej gwarancji jakości na wykonane usługi nadzoru inwestorskiego w tym: Zapewnienie w ramach ceny ofertowej wsparcia Zamawiającego w przypadku awarii trwającej dłużej niż 1 dzień roboczy, udzielenie 5 letniej gwarancji jakości na dokumenty budowy opracowane przez Inżyniera kontraktu nie wcześniej jednak niż do całkowitego rozliczenia końcowego inwestycji ze środków UE w zależności od tego co będzie późniejsze, Zorganizowanie corocznych planowanych przeglądów gwarancyjnych (według stawek za przegląd wynikających z oferty. Szczegółowy wykaz obowiązków i uprawnień Inżyniera Kontraktu w ramach pełnionej funkcji zawiera Tom III. Specyfikacji pn. "Opis Przedmiotu Zamówienia na Inżyniera Kontraktu". Opis przedmiotu zamówienia na Inżyniera Kontraktu składa się z następujących części wzajemnie się uzupełniających: Część 1. Wykaz obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień Inżyniera Kontraktu na poszczególnych etapach realizacji Umowy; zawierający również główne dane techniczne inwestycji; Część 2. Podręcznik zarządzania Kontraktem FIDIC (zawierający klasyfikację klauzul kontraktu FIDIC na: uzupełniane, zmieniane, usunięte, dodane i pozostawione bez zmian) oraz schematy wybranych procedur Kontraktu FIDIC na Roboty Budowlane; Część 3. Wykaz Rejestrów prowadzonych przez Inżyniera Kontraktu w trakcie zarządzania kontraktem FIDIC wraz z wzorami formularzy gotowych do wypełnienia (format pliku xls); Część 4. STWIORB (który będzie podlegał weryfikacji Inżyniera); Część 5. Przedmiar Robót budowlanych (który będzie podlegał weryfikacji Inżyniera) Zakres robót budowlanych podlegających nadzorowi budowlanemu w ramach usługi Inżyniera Kontraktu- podstawowe informacje. Nadzorowane przez Inżyniera Kontraktu zadanie inwestycyjne pn.: " WYKONANIE MODERNIZACJI I RENOWACJI SIECI WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNEJ NA OBSZARZE miasta SŁUBICE " obejmuje wykonanie modernizacji i renowacji: Sieci wodociągowej o długości ok. 8 km; Sieci kanalizacyjnej o długości ok. 21 km zlokalizowanych na terenie miasta Słubice.

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Łączny czas realizacji zamówienia pn. Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. WYKONANIE MODERNIZACJI I RENOWACJI ISTNIEJĄCEJ SIECI WODNO-KANALIZACYJNEJ NA OBSZARZE miasta SŁUBICE" realizowanego według WARUNKÓW KONTRAKTOWYCH FIDIC (czerwony) wyznacza się na 34 miesięcy od podpisania umowy na realizację usług Inżyniera Kontraktu w fazach związanych z wdrażaniem inwestycji. 
Realizacja kontraktu została podzielona na dwie fazy: 
Faza I. Przed podpisaniem Kontraktu na roboty budowlane (czas trwania: 5 miesięcy) - podany okres uwzględnia dłuższy okres na składanie ofert oraz dłuższy okres czasu związania ofertą przy zastosowaniu procedury unijnej. Jest to okres maksymalny, który może ulec skróceniu w przypadku przyspieszenia procedury oceny ofert oraz zawierania umowy FIDIC. 
Faza II. Od podpisania Kontraktu na roboty budowlane do wystawienia Świadectwa Wykonania (czas trwania: 29 miesięcy). W tabelach poniżej przedstawiono planowane terminy pośrednie wraz z okolicznościami uzasadniającymi ewentualne przesunięcie terminów a ponadto rezultaty jakie będą uprawniały Inżyniera Kontraktu do wystawienia faktury za wykonane prace. 

TERMIN I MIEJSCE PRZEPROWADZENIA PRZETARGU ORAZ WSKAZANIE OSOBY DO KONTAKTÓW
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Zakład Usług Wodno-Ściekowych Sp. z o. o. w Słubicach, ul. Krótka 9, 69-100 Słubice, pok. 103, I Pietro, – Dział Nadzoru Techniczno-Eksploatacyjnego. Oferty wysyłane pocztą należy włożyć w drugą kopertę zaadresowaną na adres Zamawiającego: Zakład Usług Wodno-Ściekowych Sp. z o. o. w Słubicach ul. Krótka 9, 69-100 Słubice. Konsekwencje niewłaściwego opakowania oferty, złożenia jej w niewłaściwym miejscu lub nie dostarczenie jej do miejsca składania ofert w wyznaczonym terminie obciążają Wykonawcę. Termin składania ofert upływa w dniu: 16 sierpnia 2017 o godz. 12.00. Korespondencję związaną z przedmiotowym postępowaniem należy przekazywać Zamawiającemu na następujący adres: Zakład Usług Wodno-Ściekowych Sp. z o. o. w Słubicach, ul. Krótka 9, 69-100 Słubice, Lub na następujący numer faksu: 0048 95 758 26 65, albo na następujący adres poczty elektronicznej: kontakt@zuws.pl z dopiskiem: „Dział Nadzoru Techniczno-Eksploatacyjnego” – Postępowanie przetargowe, Znak sprawy nr ZP4/POIIS/2017 W przypadku nie potwierdzenia przez Wykonawcę faktu otrzymania korespondencji za pomocą faksu lub poczty elektronicznej Zamawiający uzna, iż korespondencja dotarła czytelna do Wykonawcy w dniu i godzinie jej nadania – zgodnie z raportem rejestru połączeń urządzenia faksowego lub potwierdzeniem z komputera Zamawiającego. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, pytania oraz informacje będą uważane za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem tego terminu, w formie przewidzianej dla danej czynności. Dni i godziny pracy Zamawiającego: od poniedziałku do piątku 08.00 do 15.00 (w dni pracujące dla Zamawiającego). W celu zapewnienia dostępu do informacji na jednakowych zasadach Zamawiający ustala iż kontakt telefoniczny ogranicza się wyłącznie do spraw proceduralnych natury technicznej a wszelkie wyjaśnienia merytoryczne mogą być udzielone wyłącznie w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy, który zostanie złożony zgodnie z wymaganiami SIWZ IDW. 

Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami, działającą w imieniu Zamawiającego – Zakład Usług Wodno–Ściekowych Sp. z o.o. ul. Krótka 9, 69 – 100 Słubice w godzinach od poniedziałku do piątku od 7:00 do 15:00 jest Kierownik Jednostki Realizującej Projekt – Dariusz Kuczyński e-mail: kierownik@zuws.pl. 

INFORMACJA O WYSOKOŚCI I FORMIE WNIESIENIA WADIUM
Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł, 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w pieniądzu, poręczeniach lub gwarancjach bankowych oraz gwarancjach ubezpieczeniowych.
Termin wniesienia wadium upływa dnia 16 sierpnia 2017 roku do godz. 12.00 

Dokumenty do pobrania

Komunikaty

Komunikat - 08.05.2025
08.05.2025

W czwartek wystąpiła przerwa w dostawie wody w Starych Biskupicach

ikona Podaj stan wodomierza
ikona Zgłoś awarię

Biuro Obsługi Klienta

Zakład Usług Wodno-Ściekowych Sp. z o.o.
ul. Krótka 9 | 69-100 Słubice
tel. + 48 95 758 26 65 w.10
kontakt@zuws.pl | www.zuws.pl

Pracujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.00 do 15.00.

Jakość wody

Aktualne taryfy

Oferty pracy

Podpisz umowę